Πίστη & Ζωή

random_02

Πάπας Φραγκίσκος. Γενική Ακρόαση 15 Μαΐου 2013

 

 

 

 

 

 

 

ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

Πλατεία Αγίου Πέτρου

Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

 

Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές,

Σήμερα θα ήθελα να επικεντρώσουμε την προσοχή μας πάνω στην ενέργεια που το Άγιο Πνεύμα ασκεί για να οδηγεί την Εκκλησία και τον καθένα από μας στην Αλήθεια. Ο ίδιος ο Ιησούς λέει στους μαθητές του: «Το Πνεύμα το Άγιο «θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια» (Βλ. Ιω. 14,17. 15,26. 16,13).

Περισσότερα...

Πάπας Φραγκίσκος. Γενική Ακρόαση 10 Απριλίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές. καλημέρα.

Στην προηγούμενη Κατηχητική ομιλία ασχοληθήκαμε με το γεγονός της Ανάστασης του Ιησού, στο οποίο οι γυναίκες διαδραμάτισαν έναν ιδιαίτερο ρόλο. Σήμερα, θα ήθελα να μελετήσουμε τη σωστική σημασία της Ανάστασης. Τι σημαίνει για τη ζωή μας η Ανάσταση; Και γιατί, χωρίς αυτήν, η πίστη μας είναι μάταιη;

Η πίστη μας θεμελιώνεται στο θάνατο και την ανάσταση του Χριστού, όπως ένα σπίτι στέκεται πάνω στα θεμέλια: αν αυτά υποχωρήσουν, καταρρέει όλο το σπίτι. Ο Ιησούς πρόσφερε, πάνω στο σταυρό, τον εαυτό του, παίρνοντας πάνω του τα αμαρτήματά μας και κατεβαίνοντας στην άβυσσο του θανάτου και μέσω της Ανάστασής του, νικά τις αμαρτίες, τις αφαιρεί και μας ανοίγει το δρόμο για να γεννηθούμε ξανά σε μια νέα ζωή. Ο Άγιος Πέτρος, στην αρχή της πρώτης του Επιστολής, καθώς ακούσαμε, συνοψίζει με σαφήνεια την αλήθεια αυτή: «Ευλογημένος να΄ναι ο Θεός, ο Πατέρας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, που από μεγάλη ευσπλαχνία, μας ξαναγέννησε σε μια καινούρια ζωή, με την ανάσταση του Ιησού Χριστού από τους νεκρούς. Έτσι τώρα έχουμε μια πραγματική ελπίδα, μια κληρονομιά που δεν φθείρεται, δεν βεβηλώνεται και δεν μαραίνεται» (1, 3-4).

Περισσότερα...

"Πιστεύω, δώρο Θεού, απόφαση ανθρώπου"

Εφέτος στην Παναγία των Παρισίων, αφιέρωσαν τις διαλέξεις της Τεσσαρακοστής στην χριστιανική πίστη στο πλαίσιο του Έτους της πίστης.

Ακολουθεί η Ομιλία του Mgr Bruno Lefevre Pontalis, Γενικού Βικάριου της Αρχιεπισκοπής Παρισιού, με θέμα "Πιστεύω. Δώρο Θεού, απόφαση ανθρώπου".

Εκλαμπρότατε Καρδινάλιε, αδελφοί και αδελφές,

Κατ΄αυτό το έτος, μας έχει προσφερθεί ένα ωραίο δώρο, από αυτόν που υπήρξε ο Πάπας μας επί οκτώ έτη, όχι μόνο για να εμβαθύνουμε την Πίστη μας, αλλά να κατανοήσουμε καλύτερα αυτό που σημαίνει μια πορεία πίστεως και ποιοι μπορεί να είναι οι σταθμοί και οι συνέπειές της. Κατά την πρώτη αυτή διάλεξη της Τεσσαρακοστής, η γενναία, ελεύθερη, ταπεινή και θαρραλέα απόφαση, που ο Άγιος Πατέρας Βενέδικτος 16ος πήρε, μέσα σε πνεύμα πίστεως, είναι ασφαλώς έντονα παρούσα στο νου και την καρδιά μας. Χωρίς αμφιβολία, κατά τις εβδομάδες αυτές, η απόφαση αυτή θα φωτίσει το στοχασμό μας, θα δώσει τροφή στην προσευχή μας και θα μας βοηθήσει, ίσως, να αφήσουμε να αναβλύσει ή να αναζωογονηθεί η πίστη μας.

Περισσότερα...

Πάπας Φραγκίσκος. Γενική Ακρόαση 3 Απριλίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές,

Καλημέρα,

Σήμερα επανερχόμαστε στις κατηχήσεις του Έτους της πίστεως. Στο πιστεύω, επαναλαμβάνουμε τη φράση: «Την τρίτη ημέρα αναστήθηκε από τους νεκρούς σύμφωνα με τις Γραφές». Αυτό ακριβώς είναι το γεγονός που εορτάζουμε: την Ανάσταση του Ιησού, κέντρο του χριστιανικού μηνύματος, που αντήχησε από τις αρχές του χριστιανισμού και μεταδόθηκε ώστε να φθάσει μέχρις εμάς. Ο Άγιος Παύλος, στους χριστιανούς της Κορίνθου, γράφει: «Σας παρέδωσα πριν απόλα τη διδασκαλία που είχα κι εγώ παραλάβει: ότι δηλαδή ο Χριστός πέθανε, σύμφωνα με τις Γραφές, για τις αμαρτίες μας, ότι ενταφιάστηκε και ό,τι, σύμφωνα με τις Γραφές, αναστήθηκε την τρίτη ημέρα και ότι εμφανίστηκε στον Κηφά, έπειτα στους Δώδεκα» (Α΄ Κορ. 15, 3-5). Αυτή ακριβώς η σύντομη ομολογία πίστεως αναγγέλλει το Πασχαλινό Μυστήριο, με τις πρώτες εμφανίσεις του Αναστημένου στον Πέτρο και στους Δώδεκα: Ο Θάνατος και η Ανάσταση του Ιησού είναι ακριβώς η καρδιά της ελπίδας μας. Χωρίς αυτήν την πίστη στο θάνατο και στην ανάσταση του Ιησού, η ελπίδα μας θα είναι αδύναμη, και ούτε καν ελπίδα. Ο θάνατος και η ανάσταση του Ιησού είναι πράγματι η καρδιά της ελπίδας μας. Ο Απόστολος βεβαιώνει: «Κι αν ο Χριστός δεν έχει αναστηθεί, η πίστη μας είναι χωρίς περιεχόμενο, ζείτε ακόμα μέσα στις αμαρτίες σας» (Α΄Κορ.15,17). Δυστυχώς, έχει γίνει συχνά προσπάθεια να συσκοτιστεί η πίστη στην Ανάσταση του Ιησού, και έχουν παρεισφρήσει αμφιβολίες ακόμη και ανάμεσα στους ίδιους τους χριστιανούς: Η «απαλή» αυτή πίστη, όπως συνήθως την αποκαλούμε, δεν είναι δυνατή πίστη. Και αυτό συμβαίνει από επιφανειακότητα, από αδιαφορία, - είμαστε απασχολημένοι με χίλια πράγματα που θεωρούμε πιο σημαντικά από την πίστη – είτε από μια θεώρηση, αποκλειστικά οριζόντια, της ζωής. Αλλά η Ανάσταση είναι ακριβώς εκείνη που μας ανοίγει στη μεγαλύτερη ελπίδα, διότι ανοίγει τη ζωή μας, και τη ζωή του κόσμου, στο αιώνιο μέλλον του Θεού, στην απόλυτη ευτυχία, στη βεβαιότητα ότι το κακό, η αμαρτία, ο θάνατος, μπορούν να νικηθούν. Και αυτό μας κάνει να ζούμε, με περισσότερη εμπιστοσύνη, την πραγματικότητα της καθημερινής ζωής, να την αντιμετωπίζουμε με θάρρος και με ζήλο. Η Ανάσταση του Χριστού φωτίζει με ένα νέο φως αυτήν την καθημερινή πραγματικότητα. Η Ανάσταση του Χριστού είναι η δύναμή μας.

Περισσότερα...

Πέρα από τους προφήτες

  • Κατηγορία: Πίστη & Ζωή

Την ίδια την εποχή του Ιησού, μέσα στο γενέθλιο ιουδαϊσμό του και στην Παλαιστίνη της καταγωγής του, συνυπάρχουν πολλές τάσεις, πολλές ερμηνείες του Νόμου, άλλες περισσότερο νομότυπες και πνευματικές, άλλες πιο ηθικές και πολιτικές κτλ. Φαρισαίοι, Ζηλωτές, Σαδδουκαίοι, μοναχοί του Κουμράν, αναπτύσσονται πλάι στον Ιησού. Οι ευαγγελικές αφηγήσεις τον δείχνουν να συζητάει με τους ομότιμους και τους αδερφούς του. Το μήνυμα του Γαλιλαίου έχει συντεθεί ταυτόχρονα σε σχέση προς αυτές τις κατευθύνσεις της ζωής και της ανάγνωσης του Τοράχ και ανεξάρτητα από αυτές. Απόκλιση και ενότητα δομούν σε κάθε χρόνο και τόπο το πολιτιστικό υπόβαθρο. Κατά μείζονα λόγο, εφόσον είναι θρησκευτικής φύσης. Οι Πατέρες της πρώτης Εκκλησίας αναφέρονται σε αυτά τα θεμέλια που είναι ταυτόχρονα ένα και πολλαπλά, μέσα στα οποία παίρνει σάρκα λίγο λίγο το δόγμα του Ιησού. Προτιμούν τη θεολογική από τη φιλοσοφική ποικιλία, τη βρίσκουν λιγότερο σκανδαλώδη γιατί πηγή της είναι ο Θεός και όχι ο άνθρωπος. Σήμερα, όπως χθες, η συζήτηση για τις θρησκευτικές ιδέες είναι εξίσου ζωντανή, παρά την απόσταση που μας χωρίζει από εκείνον τον Ιησού της Ναζαρέτ που, καθοριστικά, εξαιτίας του αινίγματος που εξυφαίνεται γύρω του, δεν παύει να προκαλεί. Μα τελικά ποιος είναι;

 

Περισσότερα...
Greek Armenian English Filipino French Italian Ukrainian